Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

PAS OP VOOR NEP-RUILERS!!!

Gepost door fona 
PAS OP VOOR NEP-RUILERS!!!
30 juni 2012 13:12
Beste mensen,informeer jezelf eerst eens goed bij je woningbouw vereninging of je uberhaupt we MAG ruilen !
Als je huurachterstand hebt-mag het niet
Als je in schuldsanering zit en geen economische binding[dus geen werk] in nieuwe woonplaats-mag het niet
Als je woning op sloopnominatie of verkooplijst staat-alleen als sloopdatum nog niet vaststaat-anders mag het niet.
bespaart alle mensen een hoop ergernis en teleurstelling door gewoon even 1x te bellen en na te vragen.
Heb zelf al 2x met woningbouw van evt ruilers gebeld,en die mochten wegens huurschuld niet ruilen,terwijl ze dat zelf stug vol bleven houden.
Re: PAS OP VOOR NEP-RUILERS!!!
03 juli 2012 11:00
Vaak hoef je bij woningruil geen binding te hebben met de stad waar je gaat wonen.
dat hangt van de woningbouwvereniging af.
elke hanteert eigen regels voor ruil,de ene is soepeler dan de andere.
economische binding speelt wel degelijk een rol bij ruil wanneer iemand schuldsanering heeft.
iemand die met mij wilde ruilen mocht dat niet vanwege zijn bewindvoering.
dan brengt verhuizen extra kosten mee die niet in budget voorzien zijn.
Als diegene kan aangeven dat het niks extra's gaat kosten, kan er gewoon geruild worden.
En als de huur gewoon sociaal blijft zal de bewindsvoerder daar niet moeilijk over doen.
Ien
Re: PAS OP VOOR NEP-RUILERS!!!
30 september 2012 02:12
Klopt, ik wil ook van woning ruilen en zolang dat niets kost mag dat van bewindvoering, alleen is bewindvoering wel wat anders dan schuldsanering
Re: PAS OP VOOR NEP-RUILERS!!!
30 september 2012 08:34
Bij schuldsanering heb je juist een bewindsvoerder....dat is weer anders bij budgetbeheer.
Re: PAS OP VOOR NEP-RUILERS!!!
01 oktober 2012 21:21
Om nou direct uit te gaan van Nep ruilers, vind ik wel wat ver gaan.

Ik vermoed dat het gaat om mensen die (nog) niet of te weinig informatie hebben ingewonnen.
Een nepruiler is in mijn ogen iemand die zogenaamd wil ruien, jou huis komt bekijken en dan afzegt..

Oh en je mag gewoon ruilen wanneer je huis op de verkooplijst van de wooncoƶperatie staat, dit omdat wanneer men niet ruilen zou, de \(oude) bewoner deze ook niet zou kopen.
Ruilen met bewind hangt idd geheel af of er geld voor is , en/of je al een tijd erin zit en alles is geregeld. Woningruil bij wanbetaling van huur komt idd vaak voor, dit is dan vaak de nw wooncoƶperatie die dit een te groot risico vind ( wat wel terecht is).
een link met de te wonen gemeente is soms idd een verreisde, maar meestal niet.

Wanneer beide partijen vinden dat het onterecht is dat de ruil wordt afgewezen, dan bestaat er nog de mogelijkheid om dit voor het kantonrecht te laten voorkomen. Hier kunnen jij en de andere partij jullie redeneringen uitleggen waarom jullie vinden dat er toch geruild zou kunnen worden. Deze beslist dan en dit antwoord is ten aller tijde bindend.
Re: PAS OP VOOR NEP-RUILERS!!!
02 oktober 2012 07:03
Helaas gaat die vlieger niet op in zandvoort voor wat betreft ruilen als je woning op de verkooplijst staat.
Auteur:

Uw e-mailadres:


Onderwerp:


Bericht: