Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Particulier huren wie heeft ervaring???

Gepost door Mama van twee boefjes 
Hallo

Ik zoek een woning met 4 slaapkamers en nu hebben we een aanbod gekregen van iemand en dat huis staat ons wel aan...

Maar nu gaat dat via een particulier, is dat wel wat ja of nee.
en wie weet de positieve verhalen en de negatieve verhalen.
Dus wat is het verschil tussen particulier huren en een woningstichting.

Graag zo snel mogelijk positieve verhalen en negatieve verhalen over huren via een particulier

groetjess mama van twee boefjess
hallo,

het enige wat ik weet van een oud collega is dat de meubels er in gezet werden en dat ze dat verder moest laten staan,ze mocht wel bijkopen natuurlijk,maar die andere meubels mochten er niet uit. alles wat kapot gaat zoals een raam was bij haar wel goed,dan deed die particulier dat gewoon en op zijn kosten.
meer weet ik er niet over,ja meestal is het duurder natuurlijk dan woningbouw.

groetjes linda

Ik heb eens een woning gehuurd van een particulier verhuurder.
Ten eerste wordt gekeken naar het jaarsalaris ( dit moet vrij hoog zijn, omdat ze er zeker van moeten zijn dat je de huur kan opbrengen )
Ook moet je vaak borggeld voor de woning betalen ( dat was bij ons in 1998
3000 gulden ), dat krijg je bij het verlaten van de woning weer terug.

Ik hoop dat je wat wijzer ben geworden van deze informatie.
Met vr.gr.
Je moet goed navragen, en ook op papier laten zetten hoe de toekomst eruit gaat zien. Kun je er zo lang blijven als je wilt, of heeft de eigenaar nog andere plannen met de woning? Wat is het opzegtermijn van beide kanten? Hoe is het met de huurprijs gesteld? Ga je niet het eerste jaar een bepaald bedrag betalen en wordt het het andere jaar plots veel duurder. Wie betaald de kosten wanneer er wat stuk gaat en wat is voor eigen rekening enz enz.

Er zitten veel haken en ogen aan als je particulier gaat huren. Jij als moeder van 2 boeffies, moet zich wel goed voorbereiden op de toekomst zodat je niet voor onverwachte verassingen komt te staan zodat je met je twee kindjes op straat komt te staan.

Succes!!
OORHHNZfLImq
23 oktober 2018 19:55
EuQgdjPmYWzrVPE
24 oktober 2018 08:58
GIZiTJeutYizEX
24 oktober 2018 19:09
gfDMpGXVAVzGg
25 oktober 2018 02:51
QsnRTagrxVsYCFA
28 oktober 2018 22:01
jaGALZZNNFRGnWzVzkX
31 oktober 2018 13:08
ibZcCbiutcHYFre
01 november 2018 16:50
XUHxshIxyOUql
11 november 2018 14:56
Auteur:

Uw e-mailadres:


Onderwerp:


Bericht: