Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

koopwoning ruilen

Gepost door gerard 
koopwoning ruilen
09 augustus 2009 16:49
Goede website gezien : nog beetje leeg maar denk wel gat in de markt www.woninginruil.nl
Re: koopwoning ruilen
05 november 2009 11:29
Nu ook nieuwe KOOPwoningruil site
Een nieuw concept op de Nederlandse woningmarkt: dat kan je Koos.nl zeker noemen. Koos.nl biedt woningeigenaren die reeds adverteren op Jaap.nl de mogelijkheid om te ruilen van elkaars woning, uiteraard waar nodig met bijbetaling van het verschil in waarde van Huis A en Huis B. Een extra kans dus voor woningbezitters, dat zeker!

Of Koos.nl nu slaagt of niet, het is in ieder geval het bewijs dat de instelling van de mens bepalend is voor zijn handelen. Zie je bij een crisis alleen maar belemmeringen of zie je nieuwe kansen die je kan (proberen) te benutten? De mensen achter Koos.nl zien in ieder geval duidelijk kansen en die willen ze proberen te benutten. Kansen benutten: een insteek waar ik me helemaal in kan vinden.

Het ruilen van huurwoningen is sinds de jaren ‘70 al een bekend gegeven en niet ongebruikelijk. Een ideale uitkomst als bijvoorbeeld persoon A van een flatwoning naar een eengezinswoning wil verhuizen en persoon B precies andersom. Resultaat: beide partijen tevreden.

Het ruilen van koopwoningen is, in ieder geval in Nederland, absoluut niet gebruikelijk en zeker tijdens de ‘gouden jaren’ die inmiddels achter ons liggen niet nodig geweest. Wilde je een grotere of juist een kleinere woning? Dan ging je op zoek en kocht je die en ondertussen verkocht je ‘even’ je huidige woning

In de huidige markt ligt het iets anders. Er worden nog steeds woningen snel verkocht, maar er zijn ook woningen die langer te koop staan. Een van de redenen hiervan is dat mensen nu eerst willen verkopen, voordat ze een andere woning willen kopen. Verstandig, absoluut, wij adviseren op kantoor niet anders. Gevolg is wel dat het te koop staande woningaanbod blijft toenemen, terwijl de transacties afnemen.

Maar….. zitten woningverkopers niet in hetzelfde schuitje en zou het niet zo kunnen zijn dat zij op zoek zijn naar elkaars woning zonder dat van elkaar te weten? Tot op dit moment is er nergens een database beschikbaar waar je kan bekijken of jouw woonwensen matchen met een andere woningverkoper. Hier wil Koos.nl dus op inspelen door dit gat te gaan dichten!

Ik zie kansen en mogelijkheden, voor zowel de woningverkopers als de makelaars. Net als Koos.nl en Jaap.nl. Maar zien de woningverkopers en de makelaars deze zelf ook? Zonder een gevulde database, kan er weinig geruild worden. Het antwoord op deze vraag zal dus bepalen of Koos.nl een succes wordt.

Ik ben benieuwd!
Re: koopwoning ruilen
11 maart 2010 22:43
Kijk eens op www.huizenruil.nu
Re: koopwoning ruilen
31 juli 2010 14:35
Hallo, ik wil mijn vrijstaande bungalow in de Noord Oost Polder ruilen voor een vrijstaande woning in een heel rustige omgeving. Wie wil er ruilen? Het huis is zeer goede staat en heeft een prachtige tuin. Grond ongeveer 520 m2.
Re: koopwoning ruilen
30 september 2010 09:54
Goede morgen,wij hebben een mooi huis huis in Frankrijk iets voor U??

Met vr groet A. van Dijk
Re: koopwoning ruilen
23 december 2010 23:04
Ik wil graag een appartement in Rotterdam ruilen voor een
vrijstaande woning met veel grond in noordholland
of friesland of groningen of belgie of duitsland
of een eengezinswoning om deze te kunnen ruilen voor
een vrijstaande woning met heel veel schone grond.
Het appartement is nu nog verhuurd (3kamer appartement
met bergbox) maar behoorde volgens tijdeljk contract al opgeleverd
te kunnen worden. De omgeving is heel mooi met heel veel groensfeer
en wateren en wandel en fietspaden, zwembad is 10 minuten
fietsen en grootwinkelcentrum en nieuw busstation en metrostation
ook op 10 minuten afstand.
Ik hou me voor alle meewerkendheid aanbevolen en heb betrouwbare bedoelingen.
Zend me een bericht: winon@live.nl

Ik heb ook nog een hele mooie grotere benedenwoning te ruilkopen in rotterdam met ruime achtertuin
-eigen grond de woning is gemoderniseerd en schoon op te leveren op afspraak.

zend me een emailbericht winon@live.nl

WINNY
thumbs up
zie marktplaats.nl
G.
Re: koopwoning ruilen
22 januari 2011 13:12
Beste meneer Bosma,

Wij wonen in Swifterbant ? Krijg niet een indruk of u al geruild heeft uit bovenstaand bericht mocht u nog belangstelling of meer info willen hebben dan horen wij van u.
Dat geldt ook voor ons want waar woont u in de NO polder ?

m.vr.gr.

Fam. Kruit
Ik zou graag mijn penthouse, 5 jaar oud, geheel gemeubileerd, Nederlandse tv, etc. (incl. parkeerplaats in garage + bergruimte) in een klein dorp in Spanje (Cosata Blanca) willen ruilen tegen een kleine (recreatie)woning in het zuiden van Nederland.
Re: koopwoning ruilen
28 februari 2011 00:31
Hallo Graag zie ik mer mensen die zich met hun woning aanbieden.
Zelf zoek ik een woning in de stad
Ik bied aan een 3 kamer woning nabij station Hollandsche Rading ,naast het bos a.h.w.
Kijk op www. jaap.nl Graaf FlorisVweg 37-34]
Type recreatie waar je het gehle jaar door mag zijn en ingeschreven kan worden bij de gemeente De Bilt.
Beste Reino,

Wij hebben een woning in Noord Brabant, indien u belangstelling heeft horen wij graag van u.

Gr. Harry
Re: koopwoning ruilen
31 maart 2011 21:09
Hallo,

Wij hebben een woning voor u, belangstelling wij horen graag van u.

Gr. Harry
Re: koopwoning ruilen
08 april 2011 08:44
Wij hebben een 2/1 kap woning in vlijmen te koop, ruil.
Hebben jullie ook al eens je woning aangemeld via www.ruilenverhuis.nl. Die site is pas online en echt gaaf. Je kunt zoeken op een google kaart en je kunt niet alleen in het aanbod zoeken, maar ook in de gewenste buurten. Ben nu lid van deze site en kan het profiel van mijn woning invoeren en zo zoeken naar mensen, die op zoek zijn naar mijn woning.
Kortom, als verkopende partij kun je zo actief zoeken naar een koper en hoef je dus niet meer passief te wachten op je makelaar. Echt een geweldig concept, alleen jammer dat er nog maar zo weinig woningen zijn aangemeld. Misschien ook iets voor jullie om je daar aan te melden. Dat is GRATIS.
Re: koopwoning ruilen
22 augustus 2011 22:50
Betere website gezien (www.ruilenverhuis) De site voor koop en huurwoningen.
Wat er beter is aan deze site is dat je niet alleen in aanbod kan zoeken maar ook kan zoeken wie er naar u buurt wil verhuizen.
Verder kun je als lid ook een goed profiel van je eigen woning invoeren en zoeken wie er precies op zoek is naar zo soort woning.
Ook erg gaaf is de google kaarten. Voor niet leden zie je niet zo veel (alleen het aantal woningen, die beschikbaar zijn).
Ben je lid, dan kun je alle contactgegevens opvragen en ook nog de detail gegevens van de woningen vinden.
Tevens kun je dan zoals ik al beschreef een goed zoeken naar een ruilpartner.
Met www.ruilenverhuis.nl hief je dus niet passief te wachten op een koper , een huurder of op je makelaar.
Je kunt zelf actief op zoek gaan naar iemand, die graag uw woning zou willen hebben of graag naar uw buurt zou willen verhuizen.
Meer info zie:
- www.ruilenverhuis.nl

p.s : Ook goede websites zijn:
- www.koophuizenruilen.nl
- www.huurhuizenruilen.nl
PMeijer
Re: koopwoning ruilen
22 augustus 2011 22:51
gerard Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goede website gezien : nog beetje leeg maar denk
> wel gat in de markt www.woninginruil.nl

betere site : www.ruilenverhuis.nl
Re: koopwoning ruilen
30 september 2011 12:42
Beste heer/mevrouw

Naar aanleiding van uw advertentie wil ik u graag op een nieuw initiatief wijzen, namelijk De Ruilmakelaar.

De Ruilmakelaar is een gratis woningruil website voor koopwoningen en huurwoningen. Wij streven ernaar een toegankelijk platform te bieden waar huiseigenaren elkaar kunnen ontmoeten om tot een mogelijke woningruil te komen.

Met Vriendelijke groet,

Jelmer Vet
info@deruilmakelaar.nl
www.deruilmakelaar.nl
Re: koopwoning ruilen
04 november 2011 23:05
Heb me ook opgegeven bij www.koos.nl. Vind het idee van koopwoningen ruilen geweldig, echter vind ik hun opzet wat minder.
Eenmalig geld overmaken zonder te weten wat je daar voor krijgt. Ben je uiteindelijk ingelogd moet je eerst je woning op jaap.nl zetten wat weer via 2dehands.nl gaat. Kortom lastig gedoe. Uiteindelijk kan ik zoeken op koos.nl in het aanbod. Alleen in het aanbod. Hoe vind ik daar nu iemand, die naar mijn buurt wil verhuizen. Hoe vind ik iemand, die voor mij de ideale potentiele ruilpartner kan zijn.

Ben erachter waar dit allemaal kan. De website : WWW.RUILENVERHUIS.NL is een website, die wel een vernieuwd concept hanteerd.
- Actief zoeken naar iemand, die naar uw buurt wil verhuizen.
- Actief zoeken naar iemand, die precies zo woning zoekt als u heeft.
- Contactgegevens opzoeken van potentiele ruilpartners.
- Zoeken via google maps kaarten in het aanbod en in de gewenste buurten van de klanten.

De website WWW.RUILENVERHUIS.NL ondersteund:
- koopwoning ruilen
- huurwoning ruilen
- actief zoeken naar potentiele koper / huurder / ruiler.
- Aanmelden van leegstaande woningen puur als aanbod is ook mogelijk.

Kortom het ruilen van koopwoningen is een geweldige aanvulling om zo de woningmarkt te redden.
Belangrijker is dat je ook actief kan zoeken naar potentiele kopers voor uw woning.
Dit alles gaat beter via www.ruilenverhuis.nl dan via koos. Nog een bijkomend voordeel: het is ook GRATIS.


Met vriendelijke groeten, P. Meijer
Re: koopwoning ruilen
05 november 2011 07:48
Kijkt u ook eens naar switchinghomes.nl die doen echt iets voor je.
edith
Re: koopwoning ruilen
07 december 2011 16:33
vrijstaande eengezinswoning met garage in eygelshoven limburg
wil ruilen naar appartement in alphenaandenrijn
Re: koopwoning ruilen
08 december 2011 14:52
wie wil er naar coevorden?
koopruil.wij willen graag naar emmen zoeken dus daar ook een koopwoning.
Re: koopwoning ruilen
09 december 2011 15:11
Leuke 2 onder 1 kap met grote tuin op het zuiden in het rustige gezellige oisterwijk.
Ik zoek een mooi appartement in een grote stad als breda of amsterdam!

steviefender@yahoo.com
Re: koopwoning ruilen
15 februari 2012 08:50
Heb me laatst ingeschreven op een geweldige site www.koos.nl = is een site waar je zelf (eventueel ook zonder tussenkomst van een makelaar) je huis kan aanbieden en kan zien of er matches zijn. De zoekmachine van @koos.nl is zo ingericht dat je op zoek gaat naar een potentiele koper voor jouw woning. Erg leuk om te doen en er komt een goed aanbod naar boven, Koos.nl werkt samen met netwerknotarissen en deze hebben een speciale ruilakte voor deze site opgemaakt. Dus kopen en verkopen op een dag, scheelt ook weer.
Hoor graag wat jullie vinden van het concept om koopwoningen te ruilen.
Zie dit zelf als de potentiele redding van de woningmarkt. Zien jullie dit ook zo? En zo ja/nee waarom wel of niet?

Waarom denk ik dat woningruil de woningmarkt kan redden?
Indien iedereen eenvoudig via internet iemand kan vinden met een leuke woning, die ook nog naar zijn of haar woning wil verhuizen, dan kan er geruild worden.
Door te ruilen van woning heb je nooit meer dubbele maandlasten, geen onzekerheden en minder kosten tijdens overdracht ( 1 keer naar notaris voor zowel de koop als de verkoop actie van beide partijen).

De woningruil websites?
www.koos.nl is een van de websites waar je koopwoningen kunt ruilen.
Echter hangt die site aan jaap.nl en moet je dus ook daar je woning plaatsen.
Andere sites bieden vaak net zoals koos alleen maar een aanbod aan. Vind maar eens iemand die een mooie woning aanbied en ook nog naar uw buurt zou willen verhuizen. Dat is bijna onmogelijk via deze websites, vandaar dat Ruil en verhuis een nieuw idee gelanceerd heeft. Het zoeken op gewenste buurten of het zoeken op de door andere klanten gewenste woning eigenschappen. Zo kunt u dus precies vinden wie er naar uw woning op zoek is en die nog niet gevonden hebt.

Bij www.ruilenverhuis.nl kunt u dus:
- Zoeken in het aanbod van de koopwoningen (en ook in aanbod van huurwoningen) ; kan bij meer sites.
- Zoeken in de gewenste buurten (zoek wie er naar uw buurt wil verhuizen) ; uniek en beschermd concept van zoeken.
- Zoeken in database (wie zoekt exact zo woning als die van u)
- Zoeken via kaartjes (google map met woningen, met buurten, met makelaars, met stylistes, met notarissen, met taxateurs, etc, etc)
Kortom www.ruilenverhuis.nl is een website waar iemand die wil verhuizen ondanks de crisis, alles vind wat hij of zij nodig heeft.
Het is een krachtig concept. Alle aanmeldingen worden daar ook handmatig gescreend (dus er zijn geen nep of dubbele aanmeldingen).

Het enige wat nog nodig is zijn heel veel nieuwe aanmeldingen. Hoe meer des te krachtiger dit concept.
Meldt dus snel uw woning aan op www.ruilenverhuis.nl

TIP :
- Geef de maand Februari als tipgever Wazser5@feb.nl of in Maart Wazser5@mrt.nl en ontvang gratis 3 maanden extra lidmaatschap (a 5 euro per maand).


Met vriendelijke groeten,


Ruil en Verhuis
www.ruilenverhuis.nl
Re: koopwoning ruilen
19 februari 2012 11:55
ik wil maijn woning Nijmegen(brakestein) raullen.
Edo
Re: koopwoning ruilen
20 februari 2012 16:27
We hebben 2 onder 1 dak woning met achtertuin en plaats voor 3 autos aan de voorkant in Veghel (Ncool smiley. Die willen we ruilen voor een woning rond Amsterdam of Utrecht. Eventueel kunnen we een moderne appartament in Amsterdam als een optie bekijken.

MVG,
Sasha
oleksander78@hotmail.com
Re: koopwoning ruilen
27 februari 2012 23:32
Wel eens op www.ruilenverhuis.nl gezocht naar een ruil partner? Daar kunt u niet alleen in aanbod zoeken maar daar kunt u ook vinden wie er naar uw buurt wil verhuizen. Meldt nu ook uw woning aan op www.ruilenverhuis.nl en geef woningruil.startpagina.nl/prikbord op als tipgever en betaal heel 2012 slechts 1 euro per maand i.p.v. 5 euro per maand. Dus heel 2012 nu voor slechts 10 euro (ipv 50 euro). Meer info over ruil concept en de voordelen van ruilen, zie www.ruilenverhuis.nl
Ben overtuigd dat woningruil de woningmarkt zou kunnen redden.
Re: koopwoning ruilen
27 januari 2013 15:34
Prachtig kwaliteits appartement met 2 garages en 100m terras in centrum Wateringen.
evt ruilen met mijn andere huis in zuid Spanje
Re: koopwoning ruilen
06 februari 2013 08:55
Ook een site voor woningruil. Zelf funda begint nu te ontdekken dat woningruil een gat in de markt is.
De eerste die dit inzag waren de starters van Ruil en Verhuis. Voor particulieren is dit wel de site waar iedereen het makkelijks kan vinden wie er naar zijn of haar buurt wil verhuizen.
Dit in tegenstelling tot andere woningruil sites. Of alleen de makelaar kan zoeken en zal je benaderen bij een match of je zoekt woals bij woninginruil alleen maar in aanbod van woningen.

www.ruilenverhuis.nl

Dit is volgend mij de enige site waar ik kan zoeken in de woningwensen van andere.
Indien iemand nog een andere site kent, die dit ook aanbiedt, hoor ik het graag. Pieter.
Re: koopwoning ruilen
06 februari 2013 21:26
Nog een goede website : www.ruilenverhuis.nl

Hier kun je niet alleen maar in aanbod zoeken maar ook zoeken wie er naar uw buurt wil verhuizen en wat ze aanbieden.
Als lid kun je nog beter zoeken in de woningwensen van andere. Vind zo wie er op zoek is naar uw woning.
Of misschien vind een andere klant wel dat u op zoek bent naar zijn of haar woning en wordt u ineens gebeld / gemaild door iemand met uw droom woning.
Meer info, www.ruilenverhuis.nl

Aanbieding : Geef "woningruil.startpagina.nl"op als tipgever en betaal het 1ste jaar slechts 1 euro per maand (incasso) i.p.v. 2,50 euro per maand.
Met vriendelijke groeten,
Re: koopwoning ruilen
01 maart 2013 19:25
koos.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nu ook nieuwe KOOPwoningruil site
> Een nieuw concept op de Nederlandse woningmarkt:
> dat kan je Koos.nl zeker noemen. Koos.nl biedt
> woningeigenaren die reeds adverteren op Jaap.nl de
> mogelijkheid om te ruilen van elkaars woning,
> uiteraard waar nodig met bijbetaling van het
> verschil in waarde van Huis A en Huis B. Een extra
> kans dus voor woningbezitters, dat zeker!
>
> Of Koos.nl nu slaagt of niet, het is in ieder
> geval het bewijs dat de instelling van de mens
> bepalend is voor zijn handelen. Zie je bij een
> crisis alleen maar belemmeringen of zie je nieuwe
> kansen die je kan (proberen) te benutten? De
> mensen achter Koos.nl zien in ieder geval
> duidelijk kansen en die willen ze proberen te
> benutten. Kansen benutten: een insteek waar ik me
> helemaal in kan vinden.
>
> Het ruilen van huurwoningen is sinds de jaren
> ‘70 al een bekend gegeven en niet
> ongebruikelijk. Een ideale uitkomst als
> bijvoorbeeld persoon A van een flatwoning naar een
> eengezinswoning wil verhuizen en persoon B precies
> andersom. Resultaat: beide partijen tevreden.
>
> Het ruilen van koopwoningen is, in ieder geval in
> Nederland, absoluut niet gebruikelijk en zeker
> tijdens de ‘gouden jaren’ die inmiddels achter
> ons liggen niet nodig geweest. Wilde je een
> grotere of juist een kleinere woning? Dan ging je
> op zoek en kocht je die en ondertussen verkocht je
> ‘even’ je huidige woning
>
> In de huidige markt ligt het iets anders. Er
> worden nog steeds woningen snel verkocht, maar er
> zijn ook woningen die langer te koop staan. Een
> van de redenen hiervan is dat mensen nu eerst
> willen verkopen, voordat ze een andere woning
> willen kopen. Verstandig, absoluut, wij adviseren
> op kantoor niet anders. Gevolg is wel dat het te
> koop staande woningaanbod blijft toenemen, terwijl
> de transacties afnemen.
>
> Maar….. zitten woningverkopers niet in hetzelfde
> schuitje en zou het niet zo kunnen zijn dat zij op
> zoek zijn naar elkaars woning zonder dat van
> elkaar te weten? Tot op dit moment is er nergens
> een database beschikbaar waar je kan bekijken of
> jouw woonwensen matchen met een andere
> woningverkoper. Hier wil Koos.nl dus op inspelen
> door dit gat te gaan dichten!
>
> Ik zie kansen en mogelijkheden, voor zowel de
> woningverkopers als de makelaars. Net als Koos.nl
> en Jaap.nl. Maar zien de woningverkopers en de
> makelaars deze zelf ook? Zonder een gevulde
> database, kan er weinig geruild worden. Het
> antwoord op deze vraag zal dus bepalen of Koos.nl
> een succes wordt.
>
> Ik ben benieuwd!


Zojuist een mail gestuurd naar een adverteerder op uw site. Ik kreeg de mail retour met als reden dat de mailbox vol zit. Jammer...
Auteur:

Onderwerp:


Bericht: