Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Geavanceerd

Doorstromer woningnet sneller ?

Gepost door Jab 
Jab
Doorstromer woningnet sneller ?
10 november 2005 20:44
Hay

Ik heb net een woning in Amsterdam toegwezen gekregen. Een woning die ik geacepteerd heb en waar ik niet tevreden over ben.

Weet iemand hoelang het als doorstromer duurt bij woningnet duurt voor je weer in aanmerking komt een woning ?

Groet
Jan
Re: Doorstromer woningnet sneller ?
11 november 2005 06:18
Beste Jab

Heel even een kort antwoord naar ik weet heeft het woningnet daar geen bemoei jenis mee.
Maar toch moet je gewoon weer wachten tot er iets word aangeboden je ben niet verplicht een huis te nemen waar je niet in wil.
Maar bouwverenigingen maken vaak eigen regel en laat je daar beter na informeren

Daar ik zelf naar Hilversum terug wil is mij 1 woning aangeboden voor 2 personen dan willen ze je in een 2 kamer woning zetten nou dan kan ik noog beter in de Bijlemer bajes gaan wonen.
Dit is een jaar geleden dus mag je wel wijgeren maar tot op heden geen aanbod.

Maar coruptie is daar meestal ook dit noem ik netjes gezegt voorkeurs behandelingen.

Veel sterkte en hopen dat je ook een voorkeurs behandeling krijgt!

Met vriendelijke groet,
Jan
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jab schreef:
>
> Hay
>
> Ik heb net een woning in Amsterdam toegwezen gekregen. Een
> woning die ik geacepteerd heb en waar ik niet tevreden over
> ben.
>
> Weet iemand hoelang het als doorstromer duurt bij woningnet
> duurt voor je weer in aanmerking komt een woning ?
>
> Groet
Jab
Re: Doorstromer woningnet sneller ?
11 november 2005 09:57
Jan bedankt voor je reactie.Ik woon nu samen met mijn vrouw/vriendin in een veelste kleine woning , hij is namelijk een 1 kamerswoning van 20 m2. Hebben wij als twee volwassenen juridich gezien geen recht op een grotere woning ?
Jan
Re: Doorstromer woningnet sneller ?
12 november 2005 18:30
Nog even als ik het goed begrijp heb je deze woning al aan genomen dat houd in dat je in der daad 1 jaar moet wonen en op nieuw moet inschrijven.

De vraag is er is een rechts termijn wat inhoud dat je binnen (hoeveel dagen daar tussen zit weet ik niet) het huur contract nog kan ontbinden.

Maar veel recht heb je niet je kan denk ik het beste wet huur contracten of misschien een wel willende Advocaat om raad vragen.
Maar allicht kan je het snel nog ongedaan maken.

Je mag altijd rechtstreek mijn mail gebruiken anders wordt het zo'n verhaal wat iedereen kan lezen.
jan_kuijl@hotmail.com
Jab
Re: Doorstromer woningnet sneller ?
16 november 2005 16:01
Iemand antwoord op deze vraag

>Ik woon nu samen met mijn vrouw/vriendin in een veelste kleine woning , hij is >namelijk een 1 kamerswoning van 20 m2. Hebben wij als twee volwassenen >juridich gezien geen recht op een grotere woning ?
sam
Re: Doorstromer woningnet sneller ?
11 november 2005 19:48
in zaanstad is de regel dat je ongeveer 5 jaar moet wachten voor je weer op een andere woning mag reageren. woningruil mag altijd zijn ook wat regels aan verbonden,zoals dat je een jaar in de gevraagde woning moet blijven wonen.
Je nieuwe woontijd geldt vanaf het moment dat je op dit adres woont. Je begint dus weer van begin af aan.

Eventueel interesse om naar Utrecht te verhuizen? Ik wil mijn woningbouwflat in Utrecht ruilen tegen een woningbouwappartement in Amsterdam.
Jab
Re: Doorstromer woningnet sneller ?
20 november 2005 16:38
Zie mijn reactie.
Auteur:

Uw e-mailadres:


Onderwerp:


Bericht: